Pages

Wednesday, April 20, 2011

pasangan anda

pagi2 dah tataw na buat apa..so,,aku nak stiry2 la sikit macam mana kesesuaian pasangan anda ni..even ku pun tada pasangan lagi..hey,,i want to study first la..ngee~aku  suka sangat baca buku karya DR HM TUAH ISKANDAR AL HAJ.buku ni pasal motivasi r.yang best sangat tu sebab cara dia sampaikan mesej 2 slamber gla.macam budak2 muda gtu..merelaxkan otak ku..skarang dah 6 buku ku ada.1st buku tajuk dia SENDIRI MAU INGAT ni yang paling bezzzzzz ku baca..tengah sronok baca..terselit la satu tajuk psal kombinasi pasangan...
sulung dengan sulung
pasangan ni dikatakan 'keras'-boleh jadi tak sehaluan.Ada harapan bertekak hari-hari.Kalau sekarang masih bercinta,perlu perkasakan jiwa sebab nak bawa hubungan ke matlamat perkahwinan bukan senang.Sabar banyak-banyak.Bertolak ansur banyak-banyak sebab dua-dua memang nampak tegas dalam segala hal.

sulung dengan tengah
Sulung selalunya bersikap memerintah,si tengah akan berubah sikap jadi penurut untuk mengelak sebarang ketegangan.Kadang-kadang si tengah akan menganggap sulung terlalu menakutkan sebab dia selalu menggertak.Bagusnya,setiap anak tengah serasi untuk siapa je.*wahhhhhhhh,,aku anak tengah.ngee~..sambung2,Anak tengah kalau dipasangkan dengan anak sulung,selalunya anak tengah makan hati sikit,sebab dia terpaksa rela mengabaikan kemahuan dan impiannya demi pasangan.Tapi mereka ini sebenarnyaserasi sebab kalau anak tengah boleh bersikap macam anak bongsu,itulah idealnya.

tengah dengan tengah
pasangan ni sangat serasi,dalam istilah lain sangat melengkapi.Tapi sikap suka berahsia anak tengah kadang-kadang jadi penyebab yang serius dalam soal komunikasi.Biasanya apa pun masalah mudah dan cepat selesai sebab masing-masing menjunjung tinggi perdamaian dan cukup mudah berkompromi.

tengah dengan bongsu
Hubungan ini akan berjalan lancar,bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung.Kalau anak tengah menunjukkan ciri sejati,dia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri.Ini berlaku terutama apabila anak tengah tu perempuan.

bongsu dengan bongsu
Dua-dua manja.Slalunya susah sikit untuk bergerak senada dan seirama.Berhati-hatilah!!!!Walaupun selalunya menyenangkan,tapi kadang-kadang jangan terlalu lihat pada kenyataan hierarki dalam keluarga sebab kalau dua-dua begitu memang susah sikit bak kawal keadaan......

haaa..tu sekadar pengamatan....tak betul dan tak salah...aha..penat ku tulis aih...nek kematu tangan ni...jangan percaya sratus pratus lak...lpas bca ni truz putus ngn kapel korang sebab dalam ni kata tak serasi..ayyooo,,tamaw3...aha..bak kata dr.tuah,,i mean,,my idol ni kan,sekadar panduan.Berjalan di tengah gelap dengan ada 1 kandil nun jauh di hujung lebih mudah berbanding berjalan dalam gelap yang segelap-gelapnya........ehe...oky,,skunk ku na gtaw..ku anak tengah...ngee,,sape nak kat ku??hak3,mmg tak ler dla..ok,aku boong,,aku tak smurah e2...hee~~~~

No comments: